fredag 13. februar 2009

St. Paul`s Day



Vi dro til Valetta med den tøffe bilen til Daniel og Roberta... Hehe...

Der så vi at gatene var helt fulle av papir...
Vi skjønte jo ikke noe, men så sa Roberta og
Daniel at de feiret med å hive makulert papir
ut fra balkongene og ned i gatene, og gatene
var stappfulle! De bar en statue av Jomfru
Maria ned gaten og rundt et kvartal og så
tilbake i kirken. Det tok vanvittig lang tid!


Kanskje ikke rart når gatene var stappfulle!
Det var helt villt... Men veldig gøy... Så masse
rart, og vi fikk litt 17-mai følelse egentlig...




Etterpå så vi litt på utsikten fra et slags slott der,
og da så vi nesten 180 graders utsikt rundt...
Så masse av Malta, og den største hovedhavna
der... Bilder kommer seinere...

Vi har det fortsatt bra, men venter på stormen som
er rett rundt hjørnet...




SAVNER DEG EINAR!

6 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Må snart få oppdatert min blogg også ja.. Ser ut som at du er i et rimelig katolsk land du også ;o) Vet du ca prosentvis fordeling eller? Så litt vilt ut med papir strødd ut, glad du slapp å rydde det opp tenker jeg... Det er vel omtrent som barnåler etter jul hjemme tipper j ;o) Klem

    SvarSlett
  2. Du har mye tøft på bloggen din! Litt misunnelig på celsiusene.... hehe! Ja det er ca 97% katolske tror jeg... Så det er nok ja! Ser de korser seg overalt... Glad jeg slapp å rydde opp ja, men det gikk folk og ryddet opp underveis... Barnåler etter jul er ingenting! Husk at det så sånn ut i nesten alle gatene i hele Valletta.... Klem IH

    SvarSlett
  3. Heisann...
    Begynner å bli ei stund siden du reiste nå, ja:)
    Bra dere oppdaterer litt så vi klarer å følge med hva som skjer:)
    Mini og jeg har vært på besøk hos jentene nordpå, og i dag har vi hatt KSL-revisjon her.. Så vi finner på litt her også. Gubben koser seg i snøværet og synger "tiddelibom" hver morra før han forsvinner... Nå skal vi på gården og spise mamma'n din sin pizza...
    Klem, Heidi

    SvarSlett
  4. Hehe, tenker været er litt forskjellig rundt om der familien vår er strødd nå for tida! Snø hos dere, sol og sånn mellomvarmt her og flott varmt vær i Peru...

    Vet ikke egentlig hva KSL-revisjon er jeg?

    VELDIG misunnelig på deg for at du får spise mamma sin hjemmelagde pizza! Det er det beste...

    Koselig at du følger med og kommenterer og sånn:o)

    Hils brodern og nevøen min...
    Klem IH

    SvarSlett
  5. Hehe, må bare kommentere det "flotte, varme været" her nede... Faktisk går jeg i bukse og genser hver dag nå! Regntid, og det regner nesten hver dag.. OK, når det er sol innimellom noen dager, er det shortsevær. Men ellers fryser jeg litt ;o) Hjelper snart håper jeg. Vinteren er snart her, og da blir det varmt på dagen, og kaldt på natta... Klem

    SvarSlett
  6. Ok da... Men vi har ikke gått i shorts i det hele tatt! De sier at det ikke har regnet så mye på Malta i årevis! Så vi er visst veldig heldig... hehe! men nå blir det snart mars og da blir det bedre. Det sier alle... jeg har bronkitt nå jeg... Det er så kaldt og fuktig i leiligheten og burde vel regnet med det med lungene mine... Klem

    SvarSlett