mandag 9. februar 2009

Tur til Mdina


I går, den 8 feb, så dro Merethe og jeg til Mdina sammen med Roberta, (kollega) og kjæresten hennes Daniel. De kom og hentet oss i en noenlunde grei bil... Hehe, den var dritrå!!! Luftig når taket var nede... Sjekk bildet av bilen...
For de som ikke vet hva Mdina er så er det gamlebyen på Malta.. Masse gamle bygninger og fascinerende historie...
På Malta er en av europas største katedraler, en av europas største kirkegårder, og en av de eldste kirkene i europa. Mye til å være et så lite land!
Vi så nesten halve øya, fordi Mdina er det høyeste punktet på Malta med en fan
tastisk utsikt! Der så vi den største katedralen som jeg også har bilde av... Det er ganske morsomt å se rundt og se havet på flere kanter... Vi trodde Malta var større!
Det er ikke så mye grønt, og det er ikke noe som er udyrket mark... Så det savner vi! Utrolig nok, for jeg trodde ikke det gikk an å savne trær og sånn... Hehe..
Jeg har et bilde av den gamle kirken inne i Mdina
også, og den er faktisk større enn den ser ut som!
To klokker på den, men bare den ene virker da... Ser veldig kunstnerisk ut...


Dette er Daniel og Roberta. Utrolig hyggelige og koselige å være sammen med! Skal på Costume Party med de i kveld, og det tror jeg blir veldig morsomt! Det er snart karneval så nå øver barna på opptredener, og det gjør de gjerne på kjøpesenter og sånn. Vi så litt på, og de er utrolig flinke!
Ellers har vi det bra her nede fortsatt...
Hade bra for nå;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar