torsdag 2. april 2009

Italia og rasta..

Hei hei!

Først så må jeg si at rastafletter klør! Det svir litt også, for det strammer så... Har aldri sett så mye av hodebunnen min før heller.. Og jeg ble litt solbrent også! Så litt gutt ut og... Så derfor: Håret mitt er tilbake til det normale... Men var gøy å prøve!




Vi dro fra St.Julians halv fire natt til lørdag den 4 april med taxi, for selvfølgelig gikk det ikke buss på den tida av døgnet... Så gikk vi ombord på ferja rett rundt kl 4 på morgenen, og den dro ca kl 5. Det tar ca tre timer over med ferja, og den går i land i Catanya på Sicilia. Det var veldig kaldt på ferja, men det vra fordi vi hadde satt oss på et sted med aircondition og det visste jo ikke vi... Så denne natta ble det ikke noe søvn for vi var våkne før vi dro med taxien også! Når vi kom i land stod taxiene og de ropte "taxi." Vi spurte om de snakket engelsk og en etter en svarte e ganske enkelt bare "NO."


Så vi hoppet i en taxi, sa sentrum og håpte vi havnet på rett sted. Han bablet i vei til oss på italiensk og kjeftet og smelte på alle andre sjåfører... Alt var egentlig veldig italiensk!!! Sånn som du alltid hører om... Stolte av språket sitt (møtte ingen som snakket engelsk hele dagen...) høye, mørke og kjekke, frekke og rasistiske... Vi var på mc-donalds og prøvde å spørre om salt og pepper og de prøvde å gi oss majones tre ganger... Vi fikk til slutt salt da...

Det var et vanvittig stort marked der, (tror vi gikk der i to timer og vi fikk ikke gått gjennom hele...) og de ropte ut alt de solgte... Skal prøve å legge til en video etterpå... Slitsomme selgere som ikke ville la oss gå og holdt oss i armene noen ganger og sånn...


Vi hørte masse komentarer og mange mannfolk kalte oss beautiful, sexy osv.... Det var til og med en som gikk forbi oss og sa "A Madonna" og så korset han seg....






Jaja, det var deilig å komme hjem igjen!!! Når vi kom på ferja og hørte maltesisk igjen så bare smilte vi og slappet av... Home sweet home....

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem til Norge -fra Peru ;o) Sikkert herlig tenker jeg... HAHA en ting må jeg si ang innlegget over; ALDRI få deg rastafletter på den måten igjen hehehehe... Ikke akrat det vakraste jeg har sett må jeg si... vel vel, kos deg med alle der hjemme, klem

    SvarSlett
  2. Legger du ned bloggen nå som du er hjemme? I så fall si ifra da, for jeg er stadig inne og sjekker, og det er ganske kjedelig når det aldri skjer noe ;o) Her går alt bare bra, du følger sikkert med litt på bloggen.. Klem og hils de kjente

    SvarSlett