mandag 19. januar 2009

Akkurat kommet til Malta!





Ja, nå har jeg akkurat kommet på Malta, og det er varmere enn jeg trodde...






Vi dro fra Norge ti over halv 8 på søndags morgen, og det var trist å dra fra Einar:o(



Vi ankom Mûnchen ca kvart over ti, fordi vi var litt forsinket fra Gardermoen pga nedising... Det var nesten like kaldt her som i Norge, men ikke helt. Pga turbulens satt vi fastspent det meste av tiden.






Når klokken nærmet seg tre så kunne vi se Malta, og det første jeg så var hav og så jorder. Deretter var det masse mursteinsbygninger tett i tett!



Vi landet i Valletta ca kl tre og det første vi merket når vi kom ut fra flyet var at det ikke hadde vært så veldig lurt å kle seg etter norske forhold! Der var det 17 grader celsius og ytterklærne og genserne føk av... I taxien på vei til der vi bor så var vi livredde og utrolig glade når vi kom frem i live og uskadd... De kjører som gærne her!!! Venstrekjøring og greier, og jeg skal IKKE kjøre her...






Vi har vært og gjort storhandel for vi fant ut at hvis vi brukte minst hundre euro på det ene supermarkedet så fikk vi 18 store vannflasker gratis! Vi kan jo ikke drikke vannet her, og når vi skulle ta alle varene hjem så klarte vi jo ikke å bære de... Så vi fikk låne handlevogna og hjulet låste seg inne mellom og vi dro og dyttet og holdt på... Folk glodde!!!






Nå sitter vi på Mc.Donalds for der er det gratis internett og det er bare fem minutter unna der vi bor. Akkurat hører vi på Beggin av Madcon, norsk musikk her og greier! Det er fullt liv her hele tida, og masse mennesker og full fart...






Har vært her i litt over ett døgn og kjenner allerede masse snikveier og hvor det er billigst og sånn... På bildene er det først et i Oslo hvor jeg sa hade til Einar, og så ett av Spinola Bay på en koselig restaurant som heter Paparazzi og så ett av handlevogn råninga...

1 kommentar:

  1. Hehe, dere tar av da, matvarer for 100 euro + 18 vannflasker!!! Ska sei... Kjente igjen det med varmen ja, skrella av etterhvert jeg også, ettersom jeg kom nærmere ekvator. (Bare synd det ike var plass til mer i håndbagasjen, så uansett måtte jeg ha på alt hver gang jeg skulle bytte fly). Ser ut til å være noen koselige steder der du er, blir artig å se flere bilder for flere inntrykk! Jeg kommer til å følge med ;o) Kos deg, men vær også forsiktig! Jeg reiser til Lima i morra kveld, blir borte i ca 10 dager, gleder meg. Klem søs

    SvarSlett